28 Haziran 2026 Pazar

Aksa’Dan Açıklama

GÜNDEM 493
Yayınlama: 13 Şubat 2016 Cumartesi 02:00 | Güncellendi: 27.06.2026 17:31
AKSA, %1 kükürt içeren yakıt kullanımına ilişkin kararına uyarak ithal ettiği 30 bin 600 ton yakıtı tahliye etti.
Aksa’Dan Açıklama

AKSA, Bakanlar Kurulu’nun elektrik santrallerinde yüzde 1 kükürt içeren yakıt kullanımına ilişkin kararına uyarak ithal ettiği 30 bin 600 ton yakıtı tahliye etti.

AKSA Enerji Santral Müdürü Murat Çaptuğ yazılı bir açıklama yaparak, Bakanlar Kurulu kararı ile devlet standartlarına uygun yüzde 1 kükürtlü yakıt ithal ettiklerini kaydetti.

Açıklamada, “geçtiğimiz haftalarda yakıt izni olmasına rağmen, yetkili mercilerin yanlış takibi sonucunda AKSA enerjinin adaya getirdiği yakıtın uygunluğu konusunda bir takım suçlamalar yapılmış ve yakıtın adaya tahliyesinde sorunlar yaşanmıştı. AKSA, Bakanlar Kurulu’nun elektrik santrallerinde % 1 kükürt içeren yakıt kullanımına ilişkin kararına uyarak % 1 kükürtlü yakıt ithal ederek, tahliyesini gerçekleştirdi” denildi.

Çaptuğ’un açıklamasına göre; KKTC standartlarına uygun olarak ithal edilen 30 bin 600 ton yakıtın tahliyesi iki gün sürdü.