25 Haziran 2026 Perşembe

Belalı Hacker Geri Döndü

TEKNOLOJİ 1,575
Yayınlama: 28 Ocak 2012 Cumartesi 02:00 | Güncellendi: 25.06.2026 07:02 | Editör: Kktc Medya
Bir dönem hem Apple, hem de Sonynin başına bela olan hacker Facebooku elinin tersiyle itti ve hackerlığa geri döndü.
Belalı Hacker Geri Döndü

iPhone hacker'ı olarak bilinen ve jailbreak kavramını iPhone'lar için hafızalara kazıyan GeoHot lakaplı hacker George Hotz, Sony tarafından da PlayStation 3'ü hack'lediği gerekçesiyle mahkemeye verilmişti. Hem Apple, hem de Sony'nin baş belası olarak da bilinen GeoHot, daha sonra Facebook tarafından işe alınmış; Facebook'un güvenliğiona emanet edilmişti. Ama Business Insider'da yayınlanan habere göre ünlü hacker Facebook'tan ayrıldı.



Facebook'tan ayrılmasının en önemli sebebi ise Hotz'un hacker'lığı özlemesi olarak belirtiliyor. Facebook'tan ayrıldığı sıralarda Hotz, Backplane isimli bir şirketin düzenlediği hacker'lık etkinliğine katıldı. Ancak yapılan yarışmada başarı gösteremedi ve lise öğrencilerine karşı fazla dayanamadı.



Görünüşe göre Hotz bir süre "kampa girecek" ve ardından eski günlerine dönmeye çalışacak. Facebook günleri ise, onun için artık bir anı olmaktan fazlası değil...