28 Haziran 2026 Pazar

Çam Kese Böceği Haberlerine Tepki

GÜNDEM 425
Yayınlama: 12 Şubat 2016 Cuma 02:00 | Güncellendi: 28.06.2026 21:42
Orman Dairesi: Ağaçlarımız, Nisan-Mayıs aylarında vejetasyon dönemi başladığında tekrar yeşilleneceklerdir
Çam Kese Böceği Haberlerine Tepki

Orman Dairesi, “çam kese böcekleri ormanları yok ediyor” yönündeki haberlerle ilgili yazılı açıklama yaptı. Dairenin konuyla ilgili uzman ekipleri tarafından Şubat ayında ülke genelindeki ormanlarda yapılan incelemeler sonrasında çam kese böceğinin evrimini tamamladığı ve artık toprağa inmeye başladığı tespitinde bulunulduğuna işaret edilen açıklamada, Kızılçam ormanlarındaki kızıllıkların, çam kese böceğinin ağaç ibrelerini yiyerek beslenmelerinden kaynaklandığı belirtildi.

Açıklamada, “Ağaçlarımız, çam kese böceğinden kaynaklı kurumamış olup, Nisan-Mayıs aylarında vejetasyon dönemi başladığında tekrar yeşilleneceklerdir. Çam kese böceğinin şu anki tek zararı insanlar üzerinde gerçekleşmesi muhtemel alerjik etkileridir” denildi.

Ormanda doğal dengenin iyileştirilmesi sonucu önümüzdeki yıl çam kese böceklerinin önemli ölçüde baskılanacağına işaret edilen Orman Dairesi açıklamasında, gerekmesi halinde, biyolojik mücadele yöntemleri uygulanarak 3 yıl içinde sorunun kontrol edilebilir sınırlar içine çekilmesinin sağlanacağı kaydedildi.