28 Haziran 2026 Pazar

Elektriği Tasarruflu Kullanın!

GÜNDEM 547
Yayınlama: 22 Haziran 2016 Çarşamba 03:00 | Güncellendi: 28.06.2026 09:08
Kıbrıs Türk Elektrik Kurumu tasarruf çağrısında bulundu.
Elektriği Tasarruflu Kullanın!

Kıbrıs Türk Elektrik Kurumu tarafından yapılan açıklamada artan hava sıcaklıklarına bağlı olarak elektrik tüketiminin de yüzde otuz oranında arttığına dikkat çekildi.

Açıklamada toplam elektrik üretim gücünün 60 MW gibi önemli bir kısmını oluşturan Teknecik’teki buhar santrallerinden birinin ise  bakım nedeniyle devre dışı bulunduğuna vurgu yapıldı.

Kurum açıklamasında “Mevcut koşullarda eldeki santrallerin tüketimi karşılama kabiliyeti sınırlı olduğundan elektrik kesintilerine gidilmemesi için yurttaşlarımızı, gereken hassasiyeti göstererek elektrik tüketiminde mümkün olduğunca tasarruflu davranmaya davet ederiz” ifadelerine yer verildi.

Tasarruf tedbirlerine uyulmasının elektrik tüketiminde son derece önemli olduğu kaydedilen açıklamada, vatandaşların elektriği gerekmedikçe kullanmaması istendi.