28 Haziran 2026 Pazar

Güç-Sen’Den Uyarı

GÜNDEM 404
Yayınlama: 30 Nisan 2016 Cumartesi 03:00 | Güncellendi: 27.06.2026 04:53
Gümrük Çalışanları Sendikası, Veteriner Dairesi’nin ülkeye girişine izin vermediği hayvanların gümrükte aç, susuz ölüme terk edildiğini belirterek, Veteriner Dairesi’ni göreve çağırdı.
Güç-Sen’Den Uyarı

Güç-Sen Başkanı Derviş Dağman, geçen yıl kaldırılan karantina uygulamasından sonra Veteriner Dairesi’nin karnesi ve aşıları tamam hayvanların ülkeye girmesine izin verdiğini, tamam olmayanları ise “giremez” deyip ortada bıraktığını savundu.

Dağman, bu hayvanların da gümrükte kaldığını ama bu görevin gümrük çalışanlarının olmadığına işaret etti.

Veteriner Dairesi’nin bu hayvanları karantinaya veya barınağa almadığını;‘taşıyıcı firma geri götürsün” dediğini ifade eden Dağman, Veteriner Dairesi’nin buna yaptırım gücükoyması gerektiğini belirtti.

Taşıyıcı firmanın “muhatap yok” diye 10 günden beridir aç susuz koruyucu kasasında ölüme terk edilen bir hayvan için Veteriner Dairesi’ni göreve çağıran Dağman, kalıcı önlem alınmazsa hayvanı basın önünde serbest bırakacaklarını kaydetti.
,“Bu eylem sonucunda soruşturma kime yapılmalı veya kim sorumlu tutulmalıdır, kamuoyunun takdirine bırakıyoruz” diyen Dağman, Veteriner Dairesi’ni “çok acil uyardıklarını” belirtti.